הרצוג בעתירה לבג"ץ: להרחיק את נתניהו מתיק התקשורת

הרצוג: "הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת מצביעים על מעורבות עמוקה של ראש הממשלה ושר התקשורת ב"ישראל היום" ועל ניגוד עניינים מובהק בשל כך. משול המצב לשר אוצר שהוא בעל עניין אישי ועסקי בבנק הגדול במדינה"
איתי גדסי 1 Comment on הרצוג בעתירה לבג"ץ: להרחיק את נתניהו מתיק התקשורת

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, וסיעת המחנה הציוני עתרו הבוקר לבג"ץ בדרישה להרחיק את נתניהו מתיק התקשורת: "על ראש הממשלה להשעות עצמו מתפקידו כשר התקשורת עד לסיום החקירות"

בנימין נתניהו ויצחק הרצוג
הרצוג: "הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת מצביעים על מעורבות עמוקה של ראש הממשלה ושר התקשורת ב"ישראל היום" ועל ניגוד עניינים מובהק בשל כך. משול המצב לשר אוצר שהוא בעל עניין אישי ועסקי בבנק הגדול במדינה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י הרצוג, וסיעת המחנה הציוני, הגישו הבוקר (א') עתירה לבג"ץ בתביעה להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשעות את עצמו מתפקידו כשר התקשורת עד לסיום החקירות והכרעת היועמ"ש בפרשות המוכרות כ"תיק 1000" ו-"תיק 2000".

העתירה, שהוגשה באמצעות היועצים המשפטים של המחנה הציוני,  עו"ד שמעון בראון ועו"ד ערן מרינברג, עוסקת בניגוד העניינים המובהק בו מצוי שר התקשורת, בעיקר לגבי אופן הפעלת שיקול דעתו בענייני המשרד, המשיקים לנושאים הכרוכים בחשדות המיוחסים לו וכן ביחס לאישים המעורבים והקשורים במישרין או בעקיפין לענף התקשורת בישראל. זאת בשעה שמתקיימת חקירה סבוכה הקשורה לעולם התקשורת בישראל, תוך שכל יום נחשפים לציבור ממדי הקשרים הסבוכים בתוך עולם התקשורת כולו, אשר הובלו על ידי ראש הממשלה המשמש אף כשר התקשורת, תוך שהוא עושה שימוש בכוחו כלפי גורמים בענף התקשורת ובניגוד לאינטרס הציבורי.

על פי הנטען בכתב העתירה, "מהמידע שמגיע לציבור בעקבות החקירות כאמור, ומהאנשים המעורבים בהן, הנמצאים  בלב ליבו של עולם התקשורת בישראל, עולה  חשש כבד  כי שר התקשורת מצוי בניגוד עניינים מובהק. ניגוד העניינים אשר אינו מאפשר לשר התקשורת למלא את תפקידו,  תוך שטובת הציבור עומדת לנגד עיניו לפני השיקולים האישיים שלו, הכל ללא משוא פנים וללא השפעות ושיקולים זרים. בנוסף, בנסיבות כאמור וכל עוד מתנהלת כנגד שר התקשורת חקירה ושורה מעל ראשו חשרת עבים,  לא ניתן להבטיח שאמון הציבור בשר התקשורת, במשרד התקשורת ובהחלטותיהם וביזמותיהם, לא יפגע כתוצאה מכך שפעולותיו של השר ופעולות המשרד כולו עלולות להיראות כמושפעות משיקולים זרים."

כתב העתירה מציין כי השיחות שפורסמו בכלי התקשורת מצביעות על קשריו של ראש הממשלה עם גורמים בכירים בענף התקשורת: "במסגרת השיחות בין מו"ל ידיעות ובין ראש הממשלה שנחשפו לציבור, התגלה כי ראש הממשלה נתניהו הציג עצמו כמי שיכול לשלוט בעיתון "ישראל היום" וכמי שיכול לכוון את פעילותו. יתרה מזו, מהפרסומים השונים המגיעים לציבור פעל לכאורה  ראש הממשלה ושר התקשורת באופן אישי כמתווך על מנת למצוא לקבוצת ידיעות משקיעים / רוכשים במקומו, או ביחד עם מר מוזס . ראש הממשלה, המשמש גם כשר התקשורת, נחקר מספר פעמים בגין חשדות לעסקה אפשרית בנוגע להנמכת הטון הביקורתי של עיתון ידיעות אחרונות כלפיו, בתמורה לתמיכתו של ראש הממשלה בחוק הידוע בכינויו "חוק ישראל היום" או בהבנות מסוג אחר, לרבות התערבותו של ראש הממשלה באופן הפצתו של העיתון ישראל היום . אמנם פרטי החקירה חסויים ואולם בפוסט שפרסם ראש הממשלה ושר התקשורת עצמו, ביום 15.1.2017 , הוא אישר כי הלכה למעשה הבחירות לכנסת ה- 20 שנערכו בישראל בחודש מרץ 2015 נערכו בעקבות התנגדותו של ראש הממשלה ושר התקשורת."

העתירה מסבירה את מקור ניגוד העניינים כדלקמן: "עולם התקשורת בעידן המודרני הינו עולם מורכב וסבוך, עם יכולת השפעה מרובה על דעת הקהל במיוחד במדינה דמוקרטית, ואינו כלוא רק בד' אמות של הקצאת רישיונות וזכייניות.  בעולם רב ערוצי מודרני, בה המדיה התקשורתית חולשת על מגוון רחב של כלי תקשורת בין כתובה ובין אלקטרונית,  כוחו של שר התקשורת, כמי שקובע מדיניות רגולטורית ויוזם חקיקה ותקנות,  הינו רב ועצום, ואין לבחון את הנושא רק מבחינה פרוצדוראלית, טכנית בלבד. עולם התקשורת עוסק ברישיונות וזיכיונות כמו גם במתן היתר שידור, אינטרנט, עולם תוכן טלוויזיוני, בו כתבים ושדרנים עובדים במקביל בכמה מדיות תקשורת בין בעיתונות הכתובה ובין במדיה החדשותית המשודרת כך שהלכה למעשה עסקינן במשרד  אשר יש לו השפעה  עצומה  על עולם התקשורת, ולא בכדי ביקש ראש הממשלה  לשמור לעצמו את תיק התקשורת במקביל לתפקיד ראש הממשלה, זאת לאור העובדה כי לתקשורת ישנה השפעה ישירה על ציבור הבוחרים בבחירות."

"תפקיד התקשורת במשטר דמוקרטי, הינו בן השאר: העברת מידע לאזרח על פעולות השלטון, פיקוח וביקורת על השלטון, בימה לביטוי קול העם, חינוך לדמוקרטיה, שמירה על זכויות המיעוט, שמירה על זכויות הפרט. הינה כי כן, עינינו הרואות כי לתקשורת במשטר הדמוקרטי יש תפקיד מכריע בשמירה על צביונה של המדינה הדמוקרטית, והיא מהווה את ציפור נפשה של הדמוקרטיה, ולפיכך בעת שחשדות כבדים רובצים על כתפיו של ראש הממשלה ושר התקשורת, הגם כי בשלב זה עסקינן בשלבי חקירה בלבד, נוצר ניגוד עניינים מובהק בתפקידו של שר התקשורת אשר מונע ממנו לכהן בתפקיד לפחות עד אשר תוסר העננה המרחפת מעל ראשו ועד להשלמת החקירה והכרעת היועץ המשפטי לממשלה בענייניו."

יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג: "לא בכדי, מתעקש ראש הממשלה להחזיק, בנוסף לתפקידו גם בתפקיד שר התקשורת ואף להגביל את כוחם של שותפיו הקואליציוניים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. כל זאת על מנת לשמור תחת ידיו את הכח הרב שיש לשר התקשורת בעולמינו המודרני כמי ששולט או בעל שליטה רבה בהעברת המידע לציבור הכללי וביצירת דעת הקהל ובזמן שעל שולחן משרד התקשורת עומדים עניינים דחופים לטיפול בעת הקרובה, ביניהם: פתיחת ערוצי חדשות חדשים ברישיונות ובכבלים, פיצול ערוץ 2 (בין הזכיינים השונים), רגולציה  של ערוץ 10, הרדיו האזורי, הכבלים והלוויין, הפעלת תאגיד השידור הציבורי, יישום דו"ח ועדת פילבר וטיפול בריכוזיות בענף התקשורת (כפי שפורט בטיוטת הדו"ח של הועדה לצמצום הריכוזיות).

"ברור שראש הממשלה הודה בניגוד עניינים חמור וכל רגע בתפקיד מהווה נזק הולך ומחמיר. משול המצב שנוצר לשר תחבורה שהודה שהוא בעל עניין אישי ועסקי בחברת התחבורה הגדולה במדינה, או לשר אוצר שהוא בעל עניין אישי ועסקי בבנק הגדול במדינה. דבריו של רה"מ הפכו אותו ממשרת ציבור למשרת חברה פרטית בבעלות איל הון פרטי, המפעיל את ראש הממשלה כמנהל שיווק."



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תמשיך להתרברב עד סוף הקדנציה כי אחרי זה אתה בבית ……